Pages

Monday, March 28, 2011

Exam..



Penghujung semester 2 2010/2011 kian menghampiri. Sesungguhnya pelbagai peristiwa dan perkara telah berlaku sepanjang semester ini. Namun, saya tidak mahu bercerita tentang itu. Tetapi yang pastinya semua orang dan termasuk saya juga sekarang ini sibuk mempersiapkan diri untuk menghadapi Final Exam.

Apabila sebut sahaja Final Exam, pelbagai perkara yang terlintas di fikiran. Pada ketika ini juga baru menyedari bahawasanya banyak lagi perkara yang berkaitan dengan subjek belum lagi dibaca. Masing-masing sibuk menelaah pelajaran dan khusyuk belajar sehinggakan ada sesetengah dari kita yang terlupa kepada beberapa perkara seperti kesihatan diri dan sebagainya.

Apa yang penting jangan kita lupa kepada Allah. Berdoalah mengadulah kepada Allah kerana nescaya Allah akan membantu hambanya. Banyakkan membacA AL-QURAN, berdoa, berzikir kepada Allah supaya hati kita tenang untuk menghadapi peperiksaan. Dan istiqamahlah melakukan semua perkara ini selepas exam dan tidak hanya melakukannya kerana exam semata-mata. Satu lagi, jangan lupa minta restu mak ayah di rumah kerana dengan restu merekalah Insyaallah kita akan berjaya.

Kali ini, saya bersyukur kerana jadual exam saya tidak berturut. Alhamdulillah syukur kepada Allah..

2 April- PPRINCIPLES OF MARKETING

3 April- ETHICS AND FIQH FOR EVERYDAY LIFE

6 April- MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS

9 April- FINANCIAL MANAGEMENT 1

11 April- INTERMEDIATE MACROECONOMICS 1

Kepada rakan-rakan selamat Berjaya dalam final exam!

0 comments:

Post a Comment