Pages

Friday, March 4, 2011

Masa

Bulan 3 memang merupakan bulan yang memenatkan bagi saya. Pada bulan ini, pelbagai perkara harus saya selesaikan. Segala macam assignment dan juga kuiz, replacement mid term perlu saya lalui dalam bulan ini. Bulan 3 juga merupakan bulan terakhir untuk semester ini sebelum saya dan rakan-rakan menduduki peperiksaan akhir semester. Pejam celik, pejam celik sekejap sungguh masa ini berlalu. Kita memang seringkali terlupa dengan peredaran masa. Kadang-kadang kita tidak menyedari bahawasanya masa telah berlalu meninggalkan kita. Masa yang telah berlalu tidak dapat diputar kembali. Seharusnya dan sewajibnya kita menghargai masa kerana masa itu sangat berharga. Kita tidak akan dapat menggantikan masa yang telah berlalu dengan masa yang lain. Oleh itu, saya mengingatkan diri sendiri dan rakan-rakan yang lain hargailah masa kerana masa yang telah hilang tidak mungkin datang kembali kerana setelah ianya berlalu masa itu tidak akan muncul kembali.

0 comments:

Post a Comment