Pages

Friday, June 17, 2011

F.R.I.E.N.D.S

Group 4 Top-up telah diamanahkan untuk menyempurnakan F.R.I.E.N.D.S pertama dari SMK Miharaja yang sepatutnya diadakan pada minggu pertama semester  14- 15 Jun 2011. Namun program itu terpaksa ditangguhkan atas sebab-sebab tertentu. Saya dan Program Manager iaitu Fikri sangat sedih dan terkilan atas penagguhan program tersebut kerana sebahagian perkara telah diselesaikan. Namun saya percaya ada hikmah atas penangguhan tersebut.



Disebabkan penagguhan oleh pihak SMK Miharja, F.R.I.E.N.D.S kami telah digantikan dengan program dari SM Integrasi Sains Tahfiz, Bandar Tun Razak. Program ini telah diaidakan pada 17 Julai 2011 bertempat di Kompleks Anak Yatim Darul Kifayah kerana sekolah ini merupakan sekolah baru yang belum dilengkapi dengan kemudahan. Nature program ini adalah ke arah motivasi dan group binding.
Alhamdulillah komitmen yang diberikan oleh adik-adik group Top-up sangat bagus. Kesemua ahli group dapat menyertai program kali ini. Saya bersama partner saya, Hajar sangat gembira dan terharu dengan komitmen mereka. Terima kasih adik-adik semua.
Saya bersama partner trainer saya, Hajar

Selepas aktiviti sport tapi sayangnya Acap hilang..huhuhu...
Terima kasih kepada observer yang sudi datang meluangkan masa melihat perjalanan program ini terutamanya kepada trainers saya iaitu Ceksu. Terima kasih juga diucapkan kepada Kak Hany, Kak Mim, Fatin yang sudi meluangkan masa menemani Hajar di kala saya perlu pulang ke UIA kerana tuntutan kelas. Kepada Abg Paan, Abg Kamil, Kak Wawa, Ain, Izzah, Intan dan juga Faa terima kasih kerana sudi menjenguk walaupun seketika. Jasa kalian semua amatlah kami hargai.
Dengan apa yang terjadi sepanjang waktu program berlangsung banyak mengajar saya dan lain-lain tentang pentingnya perancangan yang betul. Setiap program yang akan dijalankan perlulah mempunyai kata sepakat bersama antara pihak komiti dan juga cikgu agar tiada masalah serius berlaku.
Dalam pada itu, pada minggu seterusnya iaitu pada 28 dan 29 Julai 2011 saya bersama Hajar berpeluang untuk mengikuti program F.R.I.E.N.S dibawah kelolaan kumpulan 1 iaitu Road Runner. Nature adalah motivasidan pesertanya adalah 75 orang yang terdiri dari adik-adik darjah 4,5 dan 6 Sekolah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan. Program pada kali ini dijalankan di Kem Asli Adventure di Hulu Langat. Apa yang membuatkan saya teruja adalah kerana persekitaran kem yang begitu damai dan cantik. Adik-adik dari kumpulan saya yang berkelapangan untuk memcurahkan tenaga ialah Acap dan Faiz. Terima kasih banyak kerana sudi menolong kumpulan Road Runner. Kamu semua memang terbaik.
 Alhamdulillah program ini berjalan dengan lancar walaupun dipenuhi dengan kisah “miscommunication”. Apa yang dapat disimpulkan melalui program kali ini ialah komunikasi antara dua hala amat penting dalam melaksanakan sesuatu program untuk mengelakkan masalah di kemudian hari. Terima kasih diucapkan kepada trainer kumpulan ini terutamanya Cik Quya Nan kerana sudi menjemput kami berdua untuk memeriahkan suasana dan terima kasih juga kepada Raed sebagai rakan trainer yang baik dan cameraman kami bertiga di kala adik-adik sibuk berprogram. Tidak lupa kepada adik-adik Road Runner, terima kasih dengan kerjasama yang semua berikan. Akak sangat seronok bekerja dengan kamu semua. Kamu memang terbaik. Insyaallah kita akan bekerjasama lagi di program akan datang.
Sebelum aktiviti sukan bermula

Adik-adik yang bersemangat

Dalam masa yang sama satu lagi F.R.I.E.N.D.S berlangsung di Kem Sg. Tekala. Program ini bernaturekan hardcore dari adik-adik SMK Subang Bestari dikelolakan oleh kumpulan 5 iaitu Romana. Wakil kumpulan kami yang menyertai program ini ialah Thahirah, Nabilah dan Tiqa. Semoga pengalaman adik-adik dalam program ini dapat memenuhkan lagi ilmu di dada supaya sentiasa bersedia dengan segala kemungkinan untuk program akan datang.
  Dan semasa entri ini ditulis adik-adik Top-up sedang dalam perancangan untuk F.R.I.E.N.D.S seterusnya iaitu pada 8-10 Julai 2011 dari SMK Rawang. Semoga apa jua perancangan yang dilakukan dapat memudahkan kerja adik-adik semua di kemudian hari.

0 comments:

Post a Comment