Pages

Thursday, March 29, 2012

Menangislah dibahuku







Kau datang padaku seperti biasa
Ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Ku tahu ada sesuatu yang berbeza

Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahawa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu

Mencuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa berderailah airmata
Dalam pelukku kau curahkan semua

Menangislah..
Kadang manusia terlalu sombing tuk menangis
Lalu untuk apa airmata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia

Menangislah
Di bahuku kau berikan ku kepercayaan
Bahawa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu

Menangislah

Menangislah..

Menangislah di bahuku,ku di sini untukmu..

Menangislah di bahuku,kerna ku sahabatmu..

P/s: Lagu ini ditujukan buat seorang sahabat yang dulu berkongsi suka dan duka bersama namun kini atas pelbagai faktor persekitaran membuatkan kami makin jauh. Saya mahu balik sahabat saya yang dulu. Mungkin masa akan menentukan semuanya. Insyaallah. Saya tahu awak kata saya sudah berubah. Manusia boleh berubah mengikut masa. Lagi-lagi apabila sesuatu berlaku dalam hidupnya. Saya cuba menjadi seperti dahulu. Saya nak awak tahu saya memang mencuba dan akan terus mencuba menjadi seorang sahabat yang baik. Bantulah saya dan sama-sama kita bina persahabatan kita. Saya sayangkan persahabatan kita. Bersahabat sampai syurga. Insyaallah.

2 comments:

tikahmodjaika said...

i like this puisi....

tiNtA dAri hAti said...

Ni lagu la cik mdja syg...huhuhu...

Post a Comment