Pages

Tuesday, August 2, 2011

Zoom Penang 2011: Hari Ketiga dan Keempat

Aktiviti pada hari ketiga dimulakan dengan acara sukaneka dan sukan rakyat bersama penduduk kampung. Pelbagai acara telah dijalankan saperti acara sukaneka untuk kanak-kanak, tarik tali, kupas buah, bola sepak berkain pelikat dan lain-lain.

Bawa bola ping pong dalam sudu

Pasukan bola sepak berkain pelikat

Acara kuah buah 
Pada malamnya Malam Kebudayaan berlangsung disaksikan oleh Timbalan Menteri Pulau Pinang 1. Pelbagai persembahan dipersembahkan oleh wakil dari penduduk kampung dan juga wakil dari UIA. Sebelum majlis dimulakan, jamuan telah diadakan di luar dewan. Pelbagai juadah disediakan oleh panduduk kampung.

Dikir Puteri
Kumpulan Nasyid Adik-adik Sek Kafa

Tarian Sumazau versi UIA

Barisan pelakon sketsa 'Manusia'

Boria Pulau Pinang
Aktiviti untuk hari keempat adalah aktiviti bersama keluarga pada belah siang. Mak Zarinah telah membawa kami pusing-pusing di bandar Bukit Mertajam dan singgah sebentar di Jusco Seberang Prai. Saya dan Razifah berpeluang merasai Cendol Bukit Mertajam. Sungguh sedap tatkala makan pada waktu panas. 
Pada malamnya telah diadakan sebuah forum bertajuk 'Ukhuwwah Islamiah dan Masyarakat Progresif' diwakili oleh dua orang ahli panel dan dikendalikan oleh moderator dari UIA iaitu Saudara Hafiz.

Ketika forum sedang berlangsung
Nantikan entri terakhir untuk Program Zoom Penang 2011.

0 comments:

Post a Comment